вторник, 24 мая 2016 г.

Огляд намету Naturehike Star-River 2 (оновлений)




Привіт! Сьогодні я спробую розповісти вам про свій перший намет Naturehike Star-River 2. Але перед тим як розпочати огляд, розповім про свій досвід його придбання.


Готуючись до походу, для мене залишалось не вирішеним питання вибору намету. Здавалось ніби "що тут складного?" - є безліч виробників, як вітчизняних, так і закордонних, вже написали безліч оглядів, визначайся з моделлю та іди купуй! Але але але... Моїм фінансам завжди є що співати, до того ж я дуже прискіпливий щодо вибору.
Після прочитаного огляду намету MSR Hubba Hubba NX мені дуже захотілося мати намет із світло-сірим тентом, але 400$ у мене немає, то ж на думку спадав тільки китайський Naturehike Cloud UP2, огляди якого я бачив у Панди та Кирила Ясько. Ви мене спитаєте чому я не придбав саме цю модель намету, а подався в пошуки Star-River 2? Причини дві. Перша - мені не подобаються намети із одним тамбуром і входом. Друга - мені здається що у моделі Cloud UP2 недостатня поперечна вітростійкість через відсутність можливості натягнути штормові мотузки з боків намету.
Блукаючи просторами інтернету і ламаючи голову що купити, я випадково натрапив на нову модель від Naturehike - Star-River 2. Спочатку мені здалось що це є копія MSR Hubba Hubba NX, про який я вже було начитався. Але як виявилось, хлопці з Naturehike слідкують за іншим американським виробником - Big Agnes, про який я до цього чомусь зовсім нічого не знав.

Naturehike Star-River 2 є доволі непоганою копією Big Agnes Copper Spur UL2, як на мене.
Свій намет я придбав за 130$ на AliExpress. Продавець доволі швидко обробив моє замовлення і вже через 20 днів я отримав два пакети у своєму поштовому відділенні. В одному пакеті були упаковані кілки, штормові відтяжки та каркас намету, в іншому - тент, внутрішній намет та футпринт. Прийшовши до дому і посунувши меблі в сторони, одразу розклав намет посеред кімнати та перевірив чи немає ніяких дефектів, або чи комплектація відповідає опису на сторінці продавця.  Все було добре.
Оскільки це мій перший досвід огляду чого завгодно, спробую не сильно мучити вас купою тексту.
Намет пакується в мішечок розміром 40 см в довжину та 16 см в діаметрі. В упакованому вигляді важить 2082 грами.


В комплекті маємо наступні речі:
- зовнішній тент (564 гр.)
- внутрішній намет (594 гр.)
- алюмінієвий каркас (523 гр.)
- колики, 11 шт. (91 гр.)
- штормові відтяжки, 3 шт. (12 гр.)
- футпринт (242 гр.)
- чохол для палатки (22 гр.)
- чохол для каркаса (9 гр.) 
- чохол для коликів (5 гр.)
- чохол для футпринта (10 гр.)
- компресійна стропа (6 гр.)
Сумарно виходить 2078 грами, тож 4 грами різниці спишемо на похибку ваги.


Виробник вказує що зовнішній тент і підлога внутрішньої спальні виготовлені із нейлону 20D та мають силіконове просочення що витримує 8000 мм водяного стовпа. Але загадкові китайці нічого не пишуть про футпринт :) і ось вам - футпринт виготовлений із оксфорда 150D. Читаючи огляди на Naturehike Cloud UP2, я очікував що футпринт і підлога спальні будуть виготовлені із однакового матеріалу, але оскільки у мене немає ніякого досвіду користування наметами, я навіть не знаю - радіти чи засмучуватись, добре це чи погано?



Намет має хабовий каркас, що уможливлює різні варіанти його встановлення. Я вам покажу класичний спосіб встановлення намету.
На рівну поверхню, де ми плануємо встановити намет, розстеляємо футпринт.


Поверх нього вистилаємо "спальню" намету і кріпимо по кутках кілками... 



До речі, в цієї моделі кілки мають не V-подібну форму, а Y-подібну з отвором під петельку, що дозволяє зручніше витягати кілки із ґрунту. 


Поверх вкладеної спальні намету розкладаємо каркас. Каркас має кольорове маркування - темно-сірою частиною каркас має бути повернутий в напрямку ніг, а червоною - до голови.







Чесно кажучи, коли я вперше розкладав намет, я довго крутив каркас то в один бік то в другий, поки не зрозумів що намет не симетричний, а люверси на стропах спальні і зовнішнього тенту не мають відповідного позначення, як у MSR чи Big Agnes. Тому доводиться самому доробляти такі дрібниці.

Після того як каркас намету закріплено в люверсах, за допомогою гачків кріпим спальню до каркасу. І слід почати це робити з поперечної короткої дуги, повставлявши ії кінці в спеціальні кишеньки на внутрішній спальні та переконавшись що вона (дуга) лежить зверху основної повздовжної дуги. 






Ось так виглядає "голий" намет. Спальня намету майже до половини виготовлена з нейлону, вище - дрібна сітка, що забезпечить добру вентиляцію та захистить від надокучливих комах.




Зовнішній тент кріпиться по кутках за допомогою фастексів. Після чого можна відрегулювати його натяжку за допомогою строп. До речі, на стропи нанесено світловідблискуючу фарбу, що допоможе легше встановити намет в темну пору, або ж не зашпортатись об нього якщо вас припре вночі вийти подзюрити ;)



Для зручності і швидшого встановлення намету в несприятливих умовах, я також промаркував червоною ниткою і стропи зовнішнього тенту. Хоча великої потреби в тому не було, зовнішній тент має 3 місця для кріплення штормових відтяжок - одне зі сторони ніг (сірий кінець каркасу) і два з боку голови (червоні кінці каркасу). Але ж погодьтесь, значно зручніше зорієнтуватись по кольору ніж шукати з якого боку скільки петель під розтяжки :)
З  обох сторін повздовж осі намету зовнішній тент кріпиться до спальні невеличкою стрічкою з карабінчиком на кінці та відтягується за допомогою короткої мотузки та кілка. Це необхідно для того щоб зовнішній тент не торкався спальні під час дощу і спальня не намокала.



Всі шви зовнішнього тенту якісно проклеєно.



Тамбури намету кріпляться кілочком.


Коли все підтянуто та відрегульовано, вимальовується загальний вигляд намету.




Тамбури намету можна тримати закритими в несприятливу погоду, відкривати на половину, або ж відкрити входи повністю, зкрутивши половинки тамбуру і закріпивши петличками з боків. На жаль, забув взяти з собою рулетку щоб заміряти розміри тамбуру, але як бачите, мій Tatonka Cross Alp 30 з легкістю туди вміщається. Гадаю що рюкзак об'ємом 50-65л. теж мав би поміститись, щоправда, як мені здається, він лежатиме на стінках внутрішньої спальні.



Зі сторони голови на зовнішньому тенті намету є віконце що забезпечує вентиляцію. По боках від нього можна побачити місця кріплення штормових відтяжок.



Внутрішня частина спальні має прямокутну форму, на відміну від Big Agnes Copper Spur, яка завужена до ніг. Розмір спальні 210х130 см по підлозі і 105 см по висоті. 
Відкритий вхід внутрішньої спальні так само можно скрутити і закріпити петельками знизу.
Із корисного в середині у нас є 2 кишені (по одній на кожний вхід), гачок під ліхтарик та декілька петельок по периметру стелі - підозрюю що вони розраховані на кріплення полички, якої чомусь в комплекті немає.








Отже, що я можу підсумувати... За 130$ намет більш ніж чудовий (особливо якщо це твій перший намет і порівнювати особливо немає з чим). Деякі деталі все ж доведеться самому допрацювати - маркування кінців з люверсами, змастити бальзамом для губ або чимось іншим  блискавки щоб плавніше працювали (хоча у мене з ними поки що проблем немає). До речі, засмутило те що блискавки тамбурів мають по одній застібці, тобто неможливо при застібнутому тамбурі привідкрити зверху для забезпечення кращої вентиляції, хоча може то і зайве. Ну і нічого вічного немає - не варто сильно радіти світловідблискуючій фарбі, бо в місцях тертя стропи об фастекс вона облазить і то дуже швидко :) 


Сподіваюсь, огляд вам сподобався і я вам хоч чимось став в пригоді :) Чекайте доповнення огляду після випробовування намету в поході та до зустрічі у горах!


P.S. більше фото намету в кращій якості можна подивитись в моєму альбомі, а бажаючі можуть прочитати огляр російською мовою.

UPDATE!

Вже давно повернулись з походу від Попа Івана Чорногірського до Попа Івана Мармарошського - 5 днів, 4 ночівлі. Все руки не доходили написати доповнення.



Спати в наметі дуже комфортно, місця на двох не дуже габаритних туристів вистачає з головою. Мене якось запитували чи дно намету з середини слизьке - за собою такого не помічав, як влігся так і спав, нікуди не сповзаючи. 
Перша ночівля була на самому Попі Івані Чорногірському на высоті близько 2000м н.р.м.. Ставив намет спеціально без штормових відтяжок, сподіваючись перевірити його на стійкість до вітру, але з вітром не пощастило, погода була доволі безвітряною, а той легкий вітерець що піддував на вершині, намет витримував без проблем. Зате, це був один із випадків коли в наметі було багато конденсату - через особливість місцевості ночували практично в "молоці". 


Незручностей через конденсат не було, тент натягується доволі добре і потім майже не провисає, що дає змогу конденсату зтікати вниз по краям тенту, не капаючи всерединунамету.
До речі, намет дуже добре видно вночі, а короткі відтяжки мінімізують ризик зашпортатись об намет.


Наступна зупинка була практично ідеальною - рівна поляна з низькою травою неподалік від витоків Білої Тиси. Конденсат в наметі був тільки в одному кутку тамбура, де лежав вологий дощовик. 
В третю ніч нас трішки підливав дощ, який намет витримав на "Ура!". Тент і дно не промокли, але було трохи конденсату. Щоб довго не сушити намет, весь конденсат я витирав рушником із мікрофібри перед сніданком і поки ми снідали, намет повністю висихав.
Тепер про єдиний для мене недолік цього намету... Тамбури виявились дуже маленькими - моєму 50-літровому рюкзаку доводилось постійно "спочивати" в рейнкавері лежачи на боку, т. я. стоячи він або сильно завалювався на спальню і заважав, або підпирав велику площу тенту, що при дощі могло закінчитись намоканням намету. 
В останню ніч в наметі також було багато конденсату через багато мокрих речей - вдень нас дуже добре намочило дощем, а потім до всього ще й попали під селеві потоки. 


На ранок поспішали встигнути на автобус і потяг до дому, тому намет досушив вже вдома. 
За весь похід нічого не порвалося і не зламалось. Колики не погнулись, незважаючи на те що в останню ніч ми ставили намети на доволі кам'янистому ґрунті.
На цьому поки що все. Якщо є запитання чи зауваження - ласкаво прошу коментувати.